Volvarine list

  • my FB : ieda3107@gmail.com
  • my BloG : http://aydaleosgurls.blogspot.com

Friday, January 1, 2010

01/01/10 - kehilangan kakak tersayang


happy new year..
melangkahnya tahun baru..aku berazam untuk memperbaiki diri..
dan berharap agar dapat cahaya mata....
kebiasaanya pada malm tahun baru aku suka p melihat bunga api...tp pada tahun baru ni..aku mls ..siap keja lg pada 31/12/09 ..aku masih lg berkerja..
jam 8 mlm aku bergrak pulg dr ofc..menaiki train..dlm keta aku mendapat panggilan dr ajk..
yang mengatakan suruh aku balik gak..kak lin masuk hospital..
aku berdebr..ajk kata kritikal....ish..takknlah.....
aku sampai di rumh ..kemas 2 baju terus bergerak ker kluang...dalam perjalanan..aku rase cam tak tenang..takut...sedih..ish...harap2 takder aper berlaku..sampai saja di hospital...
aku tgk anak sedara aku semua mcm ok..dalam hatiku berkata...em takder aper kot..
sampai jumper dengan a.alang....aku tgk mata abg alang merah..dier ckp kak lin kritikal hanya bergantung pada mesin.......
Ya Allah...selamat kanlah kakak ku....aku semakin berdebar..
bila ku masuk kedalam ..aku lihat abg gani,mak n abg dolah sedang membc yasin.....
aku melihat wajah kak lin pucat..aku terus membaca yasin....sampailah mesin tu berbunyi2..aku tanya pada nurse...kenapa dier berbunyi..?n mcm mana nak bc bacaan mesin tu??nurse terus suruh keluar..tak lama selepastu nurse suruh ahli keluarga ajar mengucap..ya..Allah..panjangkan lah umur kakak aku..aku jd lg berdebar..
tepat jam 2.20 kakak aku Arwah Zalina Bt.AKadir di sah kan meninggal dunia pada 1/1/10 hari jumaat.aku tak sangka secepat itu kakak ku pergi..
baru saja bergelak ketawa semasa kenduri arwah ayah pada minggu lepas....
allah lebih menyayanginya..di tahun baru ini ..aku kehilangan seorang kakak yang sungguh baik,rajin dan suka menolong orang......
dier adalah kakak yang menjadi penggerak dalam semua majlis keluarga..
kehilangannya amat di rasai..baru saja arwah ayah pergi 2 tahun lepas..akak mengikut...
Di blog ni juga..sekiranya ada anak muridanya ..atau sahabatnya ada membaca...
sy berharap..halalkan segala makn minum dan maafkanlah andai dier ada melakukan kesilapan semasa hidupnya.
Moga rohnya di cucuri rahmat..
AL FATIHAH.........

No comments: